Roadtrip!

DAY 2 Roadtrip

Om 10 uur zijn we opgestaan, en hebben we een simpel ontbijtje gegeten.

Na al onze spullen weer in de achterbak te verplaatsen reden we weer richting Newcastle. Rond half 12 zagen we een bord langs de weg waarop stond: Reptile Park. We besloten daar naartoe te rijden. Om 12 uur kwamen we aan bij het park, en hebben we 24 dollar betaald om naar binnen te kunnen. Daar binnen hadden ze alligators, crocs, koala's, kangaroe's (die je kon aaien enz) spinnen, slangen, vogels, dingo's, wombats, tasmaanse duivels en ander gedierte.

We zijn naar een paar shows geweest en hadden het naar ons zin. Om 3 uur besloten we weer verder te reizen. We reden richting Gosford (tussen het reptile park en newcastle in) en daar aangekomen hebben we geluncht in de stadenons avondeten bij woolworths(supermarkt) gekocht.

Het werd al laat en was al donker buiten(het is winter hier, dus het word om 6 uur al donker buiten) dus zochten we een camping plek. na 1 uur zoeken en niks gevonden te hebben zijn we naar Summerland Point gereden, waar we bij het water een parkeerplaats hebben gevonden met toiletten. We hebben een tafel opgezet en wat stoelen en hebben daar onze spaghetti gemaakt op een gaspitje met wat saus erbij. pretty basic maar smaakte goed.

We besloten daar te overnachten en hebben wat muziek geluisterd in de auto en bier gedronken.

DAY 3

The plek waar we hadden geslapen heet Wyong Shire. Na het ontbijt hebben we nog een beetje gepraat met wat kinderen die daar rond fietsten en zijn toen richting de camping gereden waar we op de 2de nacht al heen wilden. We hebben 14 dollar each betaald om de nacht daar door te brengen, en moesten ook nog 7 dollar betalen om er sowieso heen te rijden. 17,5 dollars was dus aardig wat per persoon en we verwachtten wel een goeie camping. Eerst nog even tanken en toen gereden naar de camping. Het was een erg mooi landschap en we hebben veel mooie uitzichten gehad. We kwamen aan bij de ''camping'' en er waren maar 6 plekken voor een tent op te zetten. Het lag wel heel dicht bij Frazer Beach. Nadat we onze tent hebben opgezet (zonder problems, jwz)gingen we even zwemmen in het koude oceaan water. Er waren maar een paar andere gasten daar, en die waren allemaal aan het surfen. Het was dus best wel isolated. In de avond hebben we noodles gekookt en gingen we weer in de auto muziek luisteren en bier drinken. Daarna in de tent gekropen en was het tijd om te slapen.

DAY4

Ik werd al vroeg wakker en ging maar even rondkijken bij de beach. aangezien het meeste van onze electronica geen batterijen meer over had, heb ik Jair's camera maar gepakt en een aantal foto's gemaakt van de zonsopgang. Het was aardig koud en was nog niet helemaal uitgeslapen dus ben daarna maar weer verder gaan slapen. Daarna maar eens gebruikt maken van de faciliteiten waar we genoeg geld aan hebben uitgegeven.. we literally got shit..

Enige wat er was, was een vies stinkhok met toiletten en een ijskoude douche... heel fijn dus.

Na het ontbijt hebben we de tent weer ingepakt en zijn we naar Snapper Point gereden ( dat lag nog steeds in hetzelfde natuurgebied) Het was daar erg mooi en Jair heeft nog meer foto's ervan gemaakt, misschien dat ik zijn foto's even van zijn camera kan stelen zodat je niet helemaal naar http://www.jair.reismee.nl/ hoeft te gaan :) wat een moeite is dat toch!

We reden toen naar Belmont waar we wat eten hebben gekocht en zijn toen Newcastle ingereden waar we dan toch eindelijk onze hardstyle cd hebben gekocht. Hebben wat chips gegeten bij een park en rond 6 uur werd het weer donker, we reden toen naar het hoogste punt van Newcastle en parkeerden de auto een straat ernaast. Het was al een beetje aan het regenen toen, in de verte zag je dat er een storm aankwam met bliksem enzo. Toen we weer terug wilden lopen naar de auto vroeg iemand aan ons of we niet heel erg natgeregend werden, 2 meiden hadden hun auto daar geparkeerd en we hebben wat met ze gepraat en na een tijdje hebben we de auto naast die van hun gezet en hebben we in hun auto gechilled en heeft Jair wat bier gedronken(ik moest nog rijden) en muziek geluisterd. Blijkbaar komen er niet zoveel backpackers in Newcastle aangezien 1 van hun nog nooit een backpacker had gesproken. Rond half 11 zijn ze naar huis gereden en gingen wij naar de Mac drive om 2 burgers te halen. Daarna zijn we weer naar dat hoogste punt gereden en hebben we in de voorstoelen van de auto geslapen. De hele nacht en ochtend heeft het nog geregend.

DAY5

We werden rond 10 uur wakker en zijn naar de library gegaan zonder te hebben ontbeten. Daar hebben we weer even onze telefoon en camera opgeladen en kregen we 1,5 uur gratis internet. Toen kregen we nogal honger en zijn we naar een oud café'tje gegaan waar we voor maar 5 dollar eggs, bacon, french fries en toast kregen. Erg lekker dus. Om half 4 zijn we een bioscoop in gegaan, het was nogal uitgestorven. Samen met een jongen en een meisje in de zaal hebben we Pirates of the Carribean 4 gekeken, wat wel weer een leuke film was, maar toch hadden ze bij de 3e film moeten stoppen aangezien de helft van de cast eruit is. Na de film liepen we naar buiten en kwam ik erachter dat mijn portomonnee weg was.. Dat was wel even schrikken maar ik vermoedde al dat ik hem in de bios was kwijtgeraakt en jahoor, gelukkig lag hij nog bij mijn stoel.

Toen gingen we weer terug naar de library en konden we weer 1,5 uur gratis internetten. De library was open tot 8 uur en we zijn weer naar de auto gelopen toen hij dicht ging. Wekregen nogal honger en toevallig liepen we langs dezelfde Macdonalds als gisteren. We hoorden een auto toeteren en iemand riep iets naar ons, Toevallig waren het dezelfde meiden van de dag ervoor, Tegan en Tash. We besloten ze na ons avondeten weer te meeten ergens in de stad. We hadden heel erg veel zin om weer naar subway te gaan, maar na een tijdje rond te rijden bleken alle 3 subways dicht te zijn. Toen gingen we naar Pizza Hut waar ik 3 medium pizza's heb gekocht voor 13 dollar, Jair heeft 1 pizza voor 9 dollar gekocht ( en was nog dezelfde grootte ook!) Had het bijna allemaal opgegeten op 2 slices na. Jair ging zich nog scheren daar in de toiletten nu we der toch waren.. We zijn na het eten weer naar dezelfde plek gereden in het park waar we andere kleren in een toiletgebouw hebben aangetrokken aangezien we weer een keer uit wilden gaan. Voor de 2 meiden was het blijkbaar al te laat aangezien ze naar huis gingen, we hebben dan ook wel onze tijd genomen bij pizza hut enz.. We vroegen een paar locals waar we naartoe moesten om te partyen. Zij gingen naar Customs. Wij hebben onze auto ergens geparkeerd waar we ook konden overnachten en zijn ook naar Customs gegaan. Het leek op een klein kerkgebouwtje maar van binnen was het echt een bar met heel veel ruimte.. het enige wat mistte was mensen.. er was echt bijna niemand, iets van 30 jongeren maar zag er echt heel saai uit. Ik had de hoop al opgegeven om lekker uit te gaan en we liepen weer naar de auto, maar voordat we de hoek om waren hoorden we verderop nog meer mensen feesten en gingen we daar even kijken. Daar was het iets kleiner en er waren veel meer mensen. Tot 2:20 Am zijn we daar gebleven en toen ineens gingen ze sluiten, op dat random tijdstip. Toen moesten we wel naar de auto, maar toevallig liepen we langs een parkeerplaats waar opnieuw 2 meiden in een auto tegen ons gingen praten, deze waren alleen wel een beetje aangeschoten. We hebben zo'n beetje hetzelfde gedaan als de andere nacht, nadat ze hun auto naar onze auto hadden gereden(terwijl ze aangeschoten was) gingen we weer bier drinken, muziek luisteren en chillen. Ik heb toen alle spullen van onze auto weer naar de voorkant overgebracht en ging in mijn auto muziek luisteren. 1 van de meiden ging ineens naar de oceaan om even te zwemmen wat ijskoud bleek te zijn en kwam later weer terug. Ze had al een vriend dus is verder niks gebeurd. Jair sliep samen met de andere 2 meiden ongemakkelijk in hun kleine auto terwijl ik lekker in me eentje de hele achterbak voor mezelf had.

DAY6

De 2 meiden moesten alweer vroeg naar huis rijden want ze woonden niet in newcastle. Jair kwam in de Ford verder slapen. Ik heb ontbeten bij een picknicktafel en we reden daarna naar de Beach om te douchen. Uiteraard weer ijskoud. We gingen weer terug naar de Pacific Highway. Van Newcastle zijn we via Bulahdelah naar Seal Rocks gereden, een kleine plaats naast het strand. Bij Bulahdelah wilden we eigenlijk nog wat kopen maar dat dorpje was zo klein, ze hadden echt maar 8 Shops bij hun town centre en geen grote supermarkt. Onderweg naar Seal Rocks hadden we veel regen weer. Toen we daar aankwamen betaalden we 13 dollars each om daar te overnachten. Deze keer konden we ons water bijvullen, de was doen( niet gedaan daar) toilet + stopcontacten! en.... Hete douches !!! Daar word je wel blij van als je al zolang koud water heb gehad om te douchen. We konden die dag niet veel doen vanwege de regen maar zijn bij een overdekte bbq + tafels pannekoeken gaan maken. De instant pancakes mix (maple sirup flavoured) waar je alleen wat water bij hoeft te doen is altijd erg lekker. Er waren nog 3 andere mensen daar aan het eten ( zij waren wel echt aan het bbq'en, iets wat wij, 10 weken in Australie, NOG STEEDS niet hebben gedaan haha) 1 van hun was de moeder van de man die er was, en over de andere vrouw zijn we nog niet uit of het de dochter of de vriendin is van die man.. Na de afwas gedaan te hebben, hebben we wederom alle spullen op de front seats gelegd en zijn we gaan slapen in de achterbak.

DAY 7

Ik werd om half 10 wakker, ging douchen, ontbijten en om 11 uur gingen we uitchecken bij de camping. Ik zette de auto bij het strand neer, wat echt 10 meter buiten de camping was en liep naar een klein eilandje die je voor 10 seconden met droge schoenen kon bereiken en daarna weer alles erom heen met water vol liep. En daar heb ik weer wat foto's gemaakt, het zag er echt heel vet uit.

We Zijn over het zandweggetje terug naar de bewoonde wereld gereden, we zijn naar Forster gereden waar een heel groot winkelcentrum was waar ze echt alles hadden. We hebben bij K-Mart een extra gaspitje gekocht voor 15 dollar en voor 5 dollar 4 gasflesjes. heel goedkoop dus. We hebben nog wat andere spullen daar gekocht en bij Coles nog veel eten enz, bij Liquorland (altijd naast coles) hebben we allebei een 24 pack Tooheys New gekocht (BIER) voor maar 35 dollar. (blijkbaar is dat goedkoop denk je dan, en ja is het best wel) We hebben in de auto een apparaatje die je in de sigaretten dinges kunt pluggen zodat je electriciteit hebt, helaas werkte hij niet echt en zijn we daarom naar een winkel geweest die die dingen verkopen, dat bleek iets te duur te zijn 70 Dollar! poe hee das duur! ha.

nja niet gekocht dus, we wachten wel tot we het ergens goedkoper kunnen krijgen, we waren klaar met Forster en wilden naar Tarree rijden, had een bord verkeerd gelezen dus we waren nog een uurtje onderweg door Forster rijden.. daarna kwam het wel goed.

Toen waren we ineens in Tarree en zochten we een plek om te eten, (uiteraard zochten we een subway op) die hadden we gevonden en hebben de auto geparkeerd. komen we daar aan.. BLIJKT HET BROOD OP TE ZIJN, een subway zonder brood............. dat stelde me diep teleur, zoals je wel kan begrijpen. We zijn de auto weer ingegaan en zijn Wingham ingereden. Daar hebben we bij een park met picknicktafels onze broodje hamburgers klaargemaakt die we in Forster gekocht hadden. Nadat Jair de 2e gaspit in elkaar had gezet, kwam hij erachter dat we maar 1 koekepan hadden, en konden we alsnog maar 1 gebruiken. Ook al gaan deze gaspitjes nog steeds sneller dan die van het hostel waar we zaten. Na het eten van 10 broodjes hamburger zat ik nogal vol en zijn we gaan zoeken naar een slaapplek. Ik ben zomaar wat straten ingereden en toen ineens zaten we op het industrie gebied van Wingham en zijn daar ergens bij een doodlopend straat gaan slapen, met wat industrie gebouwtjes om ons heen. We hebben weer wat muziek geluisterd en bier gedronken en hadden daarna geen zin meer om weer alle spullen te verplaatsen, dus weer ''lekker'' slapen at the front seats.

Day 8

Om ongeveer 9 uur werd ik wakker en hoorde ik een aantal auto's langsrijden. niet veel later werd Jair ook wakker en na te hebben gepist achter een gebouw hebben we onze auto weer een beetje opgeruimd. halverwege riep er een man naar ons of we koffie wilden drinken, NOU dat wilden we uiteraard wel. Daar aangekomen bleken ze daar te wonen midden in het industrie gebied. (ze= Wayne met zijn vrouw, Karen en haar vader, Stuart) Terwijl ze koffie inschonken vroegen ze of we ook wat cornflakes + toast wilden hebben. We hadden weer honger dus dat ging er wel in. Na het ontbijt mochten we zelfs douchen daar. En als je in een auto leeft, neem je elke douche aan die je kan krijgen, vooral als het een warme douche is. Even na het douchen was het alweer tijd voor lunch, ook dat kregen we aangeboden. Wit brood met kip wat heel erg lekker was. Na de lunch was het bijna alsof we er woonden. We mochten gebruik maken van internet, onze kleren wassen, onze spullen rechargen en de auto in hun tuin neerzetten. Ze vroegen of we misschien mee wilden naar Ellenborough Falls ( de hoogste waterval ten zuiden van de Evenaar, die we anders nooit zouden hebben gezien), het zag er echt heel mooi uit, en was maar 10-20 km van Wingham af ergens in de bergen. We hebben genoeg foto's gemaakt ervan. Toen we weer thuiskwamen vroegen ze ook nog eens of we daar wilden avondeten en overnachten, het hele pret pakket haha. Nou weer konden we geen nee tegen ze zeggen. We aten heerlijk, Lamsvlees, bonen, sperzibonen, pumpkin, sweet potatoes met gravy, daarvan heb ik 3 borden vol van gegeten en ze vroegen nog of ik een broodjejam wilde hebben nadat alles op was, maar dat hoefde toch echt niet meer.Daarna hadden we een kleine pauze waarin zij de afwas al deden ( natuurlijk vroeg ik of ik het voor ze kon doen en natuurlijk zeiden ze dat ik niks hoefde te doen) We hadden het erg naar ons zin daar. Na 5 minuten kregen we als dessert vanille ijs met fruitcocktail en als we wilden nog chocola. En ja, toen zat ik eindelijk vol en kon ik niets meer eten. We hebben na het eten nog Uno gespeeld waarbij Jair dik gewonnen had en de gastvrouw Karen helemaal ingemaakt werd. Wat zijn we toch weer aardig... Tot slot heb ik dit verhaal nog getypt en ben ik er weer helemaal klaar mee. Op naar DAY 9

Dat was het weer voor een tijdje, Groetjes,

XX Vincent

Ben

Dit soort verhalen is toch waarvoor je het eigenlijk allemaal doet nietwaar. Zo maak je van alles mee. tof en veel plezier.

Mia

Hi super leuk te horen dat je zo echt het binnenland ziet en de mentaliteit van de australische bevolking leert kennen.
Dit hoef je hier in Ede niet te verwachten :-)
Veel plezier..........
Tot de volgende serie Me in Australia.

xx

Stephan

Zoals je het schrijft is het net alsof je erbij bent :P Kan me helemaal die vieze wc's voorstellen en het leven in een auto :) Superveel geluk dat je al die aardige mensen tegenkomt zeg. Gelukkig heb je veel geoefend op Uno in Nederland

Ivonne

Hey Vincent,
Nu eindelijk maar even een reactie van mij, want deze verhalen tijdens jullie roadtrip zijn echt super. Een enorme gave manier het land te ontdekken met alle plus en min punten hahaha. Nou, have a nice trip en ben benieuwd naar het vervolg :-).