Out of Sydney

Heey Iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb gepost hier, de voornaamste reden hiervan is dat ik er gewoon geen zin in had :) Maar nu heb ik alweer heel wat meegemaakt en vond het wel weer leuk om een berichtje te plaatsen hier.

Sydney was echt top, al had ik wel soms het gevoel dat ik te lang in het harbour city backpackers hostel ben gebleven (9 weken ong.) Maar daardoor heb ik wel weer veel mensen ontmoet en vrienden kunnen maken. Ik wilde toch eerst een tijdje werken voordat ik zou beginnen aan een reis door Australie. Dat is wel goed gekomen.

Ik heb als eerste bij King's Furniture gewerkt (dat achteraf het slechtste baantje tot nu toe bleek te zijn) Vaak was het zo dat Max (de man die bij work and travel de banen regelt voor backpackers) ons naar Kings Furniture stuurde. Na gezegd te hebben dat we het daar niet zo naar ons zin hadden kregen we een ander warehouse baantje. Opera props Australia, daar hebben ze een opslag van een aantal verschillende opera's. Daar was het werk al een stuk minder zwaar en kon je wat meer praten met je collega's. Daar hebben we ook Chris ontmoet, een britse jongen die we later nog vaker tegenkwamen. Na 3 dagen daar te hebben gewerkt, heb ik bij Olympic Park gewerkt, dat was een nachtdienst voor zo'n 30 mensen die het podium van Usher moesten afbreken nadat hij klaar was met zijn optreden. Ook heb ik nog een nachtdienst gewerkt bij Luna Park( een bekend pretpark naast de harbour bridge) daar had de Prime Minister van Australia een toespraak en een dinner gegeven. Toen werkte ik met Sami (een duitse jongen), een andere duitse backpacker en nog een paar mensen die daar vast werkten. we moesten toen het podium afbreken en stoelen, tafels, tapijt, weghalen uit een grote zaal, vervolgens het podium weer opbouwen en wat andere dingen voor het optreden van Bruno Mars die de volgende dag daar ging optreden. Ik werkte toen van 10 tot 7 uur sochtends en was erg vermoeiend. Daarna heb ik bij Consortium gewerkt, een warehouse waar je dozen in elkaar moest zetten, producten zoeken, in de dozen stoppen, doos dicht plakken en een label erop zetten om vervolgens alle dozen weer op een palet te leggen voor distrubutie, en dat de hele dag. soms werkten we tot 12 uur en soms tot 4 uur smiddags. Daar werkte ik weer met Chris en een paar anderen waaronder Mehmet en Pheadra ( vrienden van Sami, kwam ik later achter). De eerste dag dat ik daar werkte ging ik na een paar uur al naar huis vanwege het feit dat ik de avond ervoor met 2 californische backpackers goon ging drinken, en nogal ziek ervan was. maar de rest van tijd ging het prima en was het een heel relaxt baantje. Daar konden we vaker werken omdat ze na elke werkdag weer vroegen of we de volgende dag weer wilden werken. Na Consortium heb ik nog 1 baantje gehad bij Distinguished Diaries, wat ongeveer hetzelfde idee was als Consortium maar dan met alleen dagboeken. Dat was echt een familie bedrijf. de ouders van de eigenaar werkten er nog steeds, en ook zijn broer en vrouw werkten er. daarnaast hadden ze nog vrienden van hun daar werken. onze supervisor: Maria was een vriend van ze en daardoor werkte ook haar neefje (paolo) daar. de eerste 2 dagen werkten alleen Jair en ik daar en was het heel rustig. we konden het ook wel goed vinden met Paolo, hij houd ook van hardstyle en zou ons een cd geven voor als we op reis gaan. na 2 dagen werken kwamen er 8 andere backpackers werken die erg sloom werkten enzo, 2 ervan waren al snel weg en een de anderen maakten veel fouten in hun werk, en aangezien ik aangewezen was om alle orders te checken was dat erg vermoeiend werk. Meeste van de tijd was erg saai, maar het verdiende heel goed en maakten elke dag uren van 9 tot 5.

In Sydney verschilt het uitgaansleven wel vaak. de ene keer is het super rustig op een avond, andere dagen sluiten kroegen heel vroeg, en weer andere dagen heb je gewoon een hele leuke tijd. In ons hostel heb je entertainment managers (backpackers die voor gratis accomodatie pub crawls en andere kroegen aanbiedingen organiseren) ook was er elke woensdag film avond. Ik ben vaak naar de donderdag pub crawls geweest aangezien je daar voor maar 10 dollar veel bier kreeg. Ook zijn we een aantal keren naar Mehmet, Sami en Phaedra's appartement geweest om daar in te drinken en vervolgens uit te gaan in de stad. vaak was dat heel leuk, en vaak was ik aan het eind van de avond dronken :)

King's Cross is meer het amsterdam van Sydney. een hele hoop stripclubs en nightclubs. Wewaren al een keer een stripclub binnen gegaan wat erg saai was, maar een andere avond was het gratis toegang bij een andere en dat was toch wel lache. Verder heb je in Sydney gewoon alles, in elke straat zat bijna een subway. honderden kleren winkels, een aantal macdonalds, een apple store voor gratis internet en noem het maar op. Star City (het bekendste en grootste casino van Sydney zijn we nu iets van 4 x binnen gegaan. uiteindelijk alleen maar verlies aan geleden dus ondanks de ervaring om daar te zijn, was het niet al te best. De laatste week in het hostel zijn we verplaatst naar een andere kamer, aangezien er een rat in onze kamer bleek te zitten. Er waren dan ook zoveel mankementen aan het hostel, dat een rat mij niet echt verbaastte. De eigenaar/handyman was elke dag wel bezig met iets te repareren. Onze kamergenoten Mike en Laura zijn het langste op onze kamer gebleven. we zijn nog vaak met hun naar darling harbour geweest, een mooie plek langs het water, of gewoon zomaar ergens naartoe gegaan.

Verder zijn we naar zo'n 8 verschillende stranden geweest met mooi weer, en de Blue Mountains. Dat was zeker de moeite waard om te bezoeken. de tour die ze aanboden was 90 dollar, maar daar hadden wij geen zin in, dus hebben we voor 10 dollar een treinkaartje naar Katoomba gekocht en zelf daar rondgelopen. erg mooi uitzicht en we kozen vaak voor het langste pad langs de watervallen en grote dieptes. Pas toen het donker was kwamen we aan bij de bekende Giant stairway ( een trap van 900 treden die naar the three sisters(3 rotsen) leid) na een lange dag was dat extra vermoeiend. Maar je moet er echt geweest zijn, op de foto's is het niet goed genoeg te zien hoe mooi het daar was.

ROADTRIPP!!!!!!!!!

Eindelijk was het dan zo ver, we hebben met behulp van Eike ( een duitse gast uit het hostel) een auto gekocht van 2 duitse meiden (saskia en suse). Eike had toch niks te verliezen en zou 2 cartons of beer krijgen als hij de auto voor een goede prijs kon krijgen. Ze vroegen 2.300 dollar voor de auto + camping spullen (2 stoelen, tafel, 4 persoons tent, borden+bestek, afwasspullen, lampen etc.) We gingen zaterdag een week voor we zijn vertrokken de testrit maken met Eike, Saskia, jair en ik. Eike wist waar je op moet letten als je een auto gaat kopen aangezien hij het al 4x gedaan heeft in Australie. De meeste auto's hebben deuken of grote schade hier, en gelukkig heeft de Ford Falcon maar een paar deukjes en ziet er nog goed uit. Hij rijd ook nog heel goed dus we hebben denk wel geluk gehad. Eike heeft de prijs naar 1.850 dollar weten te verlagen( ook omdat de 2 meiden de auto moesten verkopen aangezien ze in 2 weken weg wilden uit australie en omdat er niet veel backpackers zijn in dit seizoen die een auto willen kopen) We hebben die avond dan ook 2 dozen bier gehaald en uitgebreid gevierd met vele mensen in het hostel dat WIJ een auto hadden :)

We hebben toen nog een week gehad om afscheid van iedereen te nemen en een laatste pub crawl mee te maken, we wilden opzich vrijdag of eerder al vertrekken maar aangezien mijn vader op vrijdagmiddag 14:00 (nederlandse tijd) ging trouwen met Mia, had Michiel het idee om rond die tijd te skypen, zodat ik er toch een beetje bij kon zijn. We hadden allebei onze nette kleren aangetrokken en vonden een internetcafe waarwe konden skypen voor een niet al te dure prijs. Eerst was Frank al online dus hebben we daar lang mee geskyped, daarna hoorde ik van Michiel dat het helaas niet mogelijk was een internet connectie te krijgen op de plek van de bruiloft. helaas heb ik het dus niet meegemaakt. Maargoed hopelijk hebben jullie een goed bruiloft gehad!

Saturday DAY 1 Roadtrip

Jair en ik moesten om 10 uur uitchecken in het hostel, maar we hebben iets langer doorgeslapen en hebben na het ontbijt om 11;45 uitgecheckt. Maakte vast niet uit aangezien ze genoeg geld aan ons hebben verdiend. Toen hebben we onze vrienden van het hostel gedag gezegd en was het eindelijk zo ver.

We reden van Sydney naar Paramatta waar Paolo was, en waar we nog de hardstyle cd van zouden krijgen, na 4 uur rondgereden te hebben en slechte communicatie hebben we het maar opgegeven met zoeken en zijn we de stad in gegaan daar, en natuurlijk bij subway gegaan om te dineren :)

Daarna zijn we via Hornsby richting Newcastle gereden. aangezien Newcastle te ver was hebben we geslapen bij een truckers stop. Er was maar 1 toiletgebouw verder niets. en gelukkig zaten er 2 muggen in de auto die me de hele nacht wakker hebben gehouden zowat.

Wel was het lekker slapen in de achterbak van onze Ford Falcon die we Goon hebben genoemd.

Tot zover onze roadtrip, vandaag is al day 5 maar heb nu niet de tijd om het verder te typen.

Spreek jullie snel.

Groetjes Xxx

michiel

Heeey,

Super leuk weer een verhaal.. en leuk dat jullie nu toch echt de wildernis in gaan :P.. zal ff afkicken worden met de hoeveelheid mensen die je tegenkomt denk ik :P of zal het meevallen.

succes daar en rij niet te hard :P

groetjes je broer

Ben

Jammer dat de verbinding niet lukte, maar we hebben wel een hele mooie dag gehad. Alles was top geregeld en nu zijn we dus echt getrouwd. Heel veel plezier onderweg en we houden wel contact. Ben en Mia