2 Weeks in Australia

Heey Iedereen!

Ik ben nu alweer bijna 2 weken in Australia en nu al zoveel meegemaakt. De vorige keerwashet Saint Patricks day, we zouden naar de Scubar gaan maar datplan werd al snelgewijzigd naar een Pub Crawl(kroegentocht) van 3 kroegen/clubs.Er warenminstens 50 mensen die mee liepen. Misschien omdat je voor 10 dollar 1,5 uur gratis bier kreeg en nog een gratis drankje in de andere kroegen. We liepen met de Ieren mee, aangezien zij het beste St. Patricks day kunnen vieren. Het was maar iets van 20 minuten lopen dus viel erg mee. De eerste bar heet The Gaff. Het zag er erg gezellig uit maar ook wel druk.. Het beste wat je kon doen is eerst 1 jug pakken en als die half leeg was iemand anders naar de bar sturen om alvast in de rij te staan voor de volgende jug. Er zijn iig genoeg jugs doorheen gegaan kan ik zeggen :) In totaal mocht ons hostel 160 jugs halen. We waren al snel de ieren kwijt en raakten aan de praat met 2 nederlanders van ons hostel. Ene Niels en Jan. Al snel daarna kwam er nog een Engelse jongen naast ons staan, ben zijn echte naam vergeten maar omdat hij uit het plaatsje Nothingham komt noemden we hem maar Robin Hood :)

Het was erg gezellig en na 1,5-2 uur gingen we op weg naar de 2de Kroeg. In The Gaff kon je nep tattoos zetten en volgens mij wilde robin hood en jair dat wel doen. Maar aangezien de rest van de groep al naar buiten liep, liep ik ook naar buiten. Ik zag iedereen al weglopen en wilde nog even wachten op Jair.. maar toen ik geen van beide meer zag ben ik maar achter de groep aan gerend, in de hoop dat Jair mij zou bellen en ik hem kon zeggen waar naartoe te gaan. Na een paar minuten werd ik inderdaad gebeld. Ik legde hem uit waar hij naartoe moest en bleef op een hoek wachten waar de groep links was gegaan.. na nog 5 minuten wachten ben ik de hele route weer teruggelopen naar The Gaff. Jair nergens te bekennen.

Ik zag toen de Ieren weer en ging hun toen maar achterna, zij wisten ook waar de 2e kroeg was. The World Bar heette het. Toen we daar eindelijk aankwamen zei de uitsmijter dat we 20 minuten moesten wachten.. daar hadden we niet echt zin in dus liepen naar de 3e bar alvast, Favala of iets dergelijks. We waren de eerste van de groep en konden op ons gemak een wodka-Orange Juice bestellen. Na een tijdje kwam de rest van de groep ook en zag ik ineens Jair weer ergens. We hebben daar nog wat gedronken, gedanst en rond 2 uur begon iedereen weg te gaan. blijkbaar sluiten ze hier hun kroegen veel vroeger, nergens konden we meer naar binnen op stripclubs na. Na een tijdje rond te hebben gelopen kwam er een man naar ons toe en bood ons een discount aan voor een stripclub, nja we hebben toch niks te doen, dus waarom ook niet. Voor alles een eerste keer.

Toen we binnen kwamen moesten we allerlei trappen op enzo, de entreeprijs was 30 dollar, maar omdat die man meeliep zei hij dat we voor 15 dollar naar binnen mochten, dat vonden we nog te duur dus hebben we afgedingt naar 10 dollar. Dan kom je ineens in een half donkere ruimte met 30 stoeltjes richting podium, waar een vrouw aan het strippen is en af en toe iemand naar je toe loopt om te vragen of je iets leuks wilt gaan doen. Nja het was om eerlijk te zijn nogal saai en na 1 show zijn we maar weer weggegaan, weer iets ontdekt waar we ons geld aan kunnen verspillen.

We zijn na nog even buiten te hebben gekeken maar teruggegaan naar ons hostel, geen leuke kroegen die open waren meer.Ik zeidat we naar de dierentuin zouden gaan de vorige keer, nou dat hebben we ook gedaan ook! ha!

Jair kende al een meisje die hier in de buurt woont en samen met haar zijn we naar de ''Tarango Zoo'' gegaan. rond 12 uur smiddags vertrok de ferry richting Tarango, het was maar 10 tot 15 minuten varen en we waren er al. Jair had al kaartjes gekocht, aangezien hij degene is met een creditcard en ik nog moest wachten op mijn bankpas die pas dinsdag 22 Maart beschikbaar was.

Met een gondol gingen we naar boven, je zag al een aantal dieren terwijl je naar boven ging. De meeste dieren waren echter een beetje lui aan het doen. Ik heb voor het eerst een kangaroe gezien yeah!! maar nog steeds achter een hek dus telt niet echt. ze lagen een beetje te chillen op het zand. verder nog olifanten, tijgers, leeuwen, giraffen, pinguins, zeehonden enzo gezien. Ook was er een Birdshow waar ze getrainde vogels hadden die laag over je heen vliegen en muntjes uit je handen kunnen pakken. We hebben aardig lang in het dierentuin gelopen en daarna weer met de ferry teruggegaan.

We hebben toen Macaroni met een kaassaus gekocht en dat gegeten, Katie dat meisje wat dus hele tijd mee was, was wel bang om een boete te krijgen, aangezien er geen mensen die niet betalen mogen komen, maar dat betekent denk alleen dat je niet mag overnachten in het hostel als je niet betaald. We hebben toen een goonbag op het dak gedronken, vele van jullie hebben de foto's al gezien op facebook maar zal het nog even uitleggen. 1 zak witte of rode wijn van 4 liter die 10 dollar kost. HETGENE wat zowat iedere backpacker wel drinkt aangezien het zo cheap is.

Om 11/12 uur heeft Katie's vader haar opgehaald met de auto. Zijzelf is bijna 19 jaar en ze heeft nog 2 jongere zusjes van 14/16 die ook mee waren om Katie op te pikken. We zijn nog uitgenodigd om een keer bij hun te eten, dus komt vast wel een keer goed.

Toen was het zaterdag... volgens mij was dat de eerste dag dat we niet iets gepland hadden, we zijn toen in het hostel gebleven vanwege de regen. Savonds nog naar The Gaff teruggegaan aangezien het beter weer was en we gratis met de (party)bus mee konden gaan. ook kregen we 2 gratis biertjes erbij. We zijn samen met 2 Duitsers (van onzekamer)gegaan, ervoor even een halve goonbag gehaald en daarna de rest opgedronken. Het was erg leuk en we hebben 5 dollar betaald om donderdag 24 maart weer terug te komen voor een schuimparty met 1 uur gratis drank.

Zondag en Maandag weet ik niet echt meer precies wat we gedaan hebben, Vaak savonds met 7 anderen ongeveer aan de goon gegaan AGAIN! ik weet nog wel dat we een drink spel gedaan hebben waar de regels steeds anders worden en als je de regels niet herrinert of iets verkeerds doet moet je een slok goon nemen. De duitse jongen(Robert) van onze kamer deed ook mee, en als je 3x op rij iets verkeerds doet hadden we de regel dat je moest strippen. Was wel grappig aangezien hij er helemaal niks van snapte. Ik was bijna de lul, maar gelukkig was Robert degene die het 3x verkeerd deed. Iedereen natuurlijk lachen terwijl hij zich uitkleedde. Het duurde maar een minuut ofzo dus daarna weer verder gegaan met het spel. De nieuwe regel was dat je naakt door het HELE hostel moest rennen als je 3 x op rij verloor. En, jahoor na een tijdje, was Robert WEEEER degene die het 3x verkeerd deed. Daar was die dus niet echt heel blij mee, maar alsnog had hij de ballen om het te doen :P hij stapte in de lift en ging naar de 3e verdieping waardoor iedereen om het trappengat ging staan. Terwijl vele vrouwen druk bezig waren met foto's waren kwam hij langs rennen zo naar de eerste verdieping. Daar liet hij nog 3 niets vermoedende meiden schrikken en na een rondje door de keuken kon hij eindelijk weer ze kleren aandoen.

Daarna was het spel al snel over omdat hij ruzie kreeg door zijn hand waarmee hij zich had bedekt tegen iemand's hoofd te doen. De rest van de avond/nacht hebben ze nog ruzie gehad en hij is denk nog wel een keer geslagen ofzo, maar daarna hebben ze het ook weer uitgepraat. Die avond heb ik nog een leuk zweeds meisje van 23 ontmoet waar ik later ook wel veel gezellige tijden mee heb gehad.

We hebben maandag trouwens nog wel een baan gevonden voor dinsdag. Ik zei eerst dat het Carpet removal was, maar dat bleek meubels en tapijten te zijn, die je in een warehouse moest tillen.

Dinsdag ochtend dus heel vroeg opgestaan ( half 6 de wekker) 6 uur ofzo ontbeten. Blijkbaar kan ik in Australie wel op tijd opstaan :) al was het wel precies op tijd, een trein later en we zouden te laat zijn. Het was echt heel erg warm die dag en de zon scheen, we hebben werkschoenen van 50 dollar gekocht die heel klote zitten en waren vergeten lange sokken te dragen, na werk waren me voeten op verschillende plekken heel rood en bijna open wonden vanwege die stomme schoenen :P

Maarja aangezien het veel geld opleverd maakte het werk niet uit. we hebben iets van 5 vrachtwagens helemaal vol grote en wat kleinere dozen uitgeladen en waren daar 5 uur mee bezig. Alle mensen hadden het werk van Work and Travel Company dus je ziet ze wel vaker op het kantoor internetten, wat dus wel weer een band schept. De Teamleider coordineert alles en roept echt elkeminuut: COME ON BOYS blablabla, COME ON BOYS .... daar kan je na 5 uur best wel gek van worden :) Na de werkdag vroeg geslapen en savonds weer lekker aan de goon met 6 anderen.

Toen was het alweer Bondi Beach time again!!! woensdagochtend even mail gechecked bij het WTC kantoor en om 2 uur de bus gepakt naar Bondi. We zouden daar heengaan met Emma en Lisa, 2 meiden die we vaker bij de goonavonden hadden gezien, maar het liep allemaal wat uit en hebben ze niet meer gezien. De bus stopt echt na elke 100 meter voor of een stoplicht of voor WEER een bushalte. dat kan best vervelend zijn. na meer dan een halfuur dat doen waren we der weer. BONDIII!!!

we waren nog steeds moe en vol met spierpijn maar dat weerhield ons niet om weer de 2/3 meter hoge golven tegemoet te gaan. Het blijft echt heel vet en af en toe zie je Bondi Rescue te werk, met camera en al. een tv serie die vast wel ergens te zien is in Nederland. Helaas staan wij er nog niet op, dus blijf maar hopen dat we een keer half verzuipen dan worden we beroemd :D!!!

Na nog vele golven waardoor je helemaal door elkaar word geschud zijn we savonds naar een fish en chips zaak gegaan, aangezien ik niet zo van de vis ben heb ik alleen een grote bak friet gekocht, heel erg fijn na al dat noodle spaghetti en andere simpele gerechten. ook al is een bak friet NOG simpeler :) Jair nam wel de fish en chips en kreeg bovenop zijn friet een aardig groot gefrituurd vissie. S'avonds doodop teruggegaan. We hadden weer een vroege ochtend de dag erna ( wat eigenlijk vandaag is) aangezien we weer hetzelfde werk gingen doen. We zijn vroeg gaan slapen en hebben minder dan 7 uur slaap gekregen, weer lekker 5:30 AM opgestaan en dan weer douchen/spullen gepakt/ontbijten en weer richting St James station om een keer een trein te nemen die wat vroeger vertrekt. We hebben net 5,5 uur gewerkt met spierpijn, maar was wel iets gemakkelijker aangezien we het al wat gewend waren. Daarna naar het WTC kantoor gegaan om ons op te geven voor morgen, een baan die 26 nog wat dollar verdiend en pas vanaf 10 uur morgenavond begint, tijd genoeg om vanavond vanaf 8 uur naar de schuimparty te gaan en even uit te slapen.

Zometeen gelijk mijn bankpas regelen zodat ik jair niet telkens nodig heb als mijn geld weer is op is.

We hebben al zo'n 700 euro uitgegeven maar ook iets van 190 dollar weer verdiend in 2 dagen(belasting is iets van 21 procent).

Nja dat was het weer :)

af en toe denk ik dat ik dagenlang niet meer ga internetten, maar kan het niet laten om toch weer even jullie op te hoogte te houden, als je meer wilt weten moet je maar een e-mail sturen :)

Spreek jullie weer.

Xx Vincent

Reacties

Reacties

Michiel

Heeey Broertje,

Ik verbaas me er ook over dat je optijd op kan staan :P Die lucht daar doet je vast heel goed:) Alweer een leuk verhaal, goed bezig! Hoe kunnen die schoenen nou zo slecht zijn, ik neem aan dat je die eerst even hebt gepast:P

Kijk je uit dat je niet een keer verliest met die spelletjes :P ennuh Zweeds meisje van 23??

Stephan

Leuk dat je toch zoveel schrijft!
Gaat hard met dat geld daar :P

Ben

Misschien komt het wel door het tijdsverschil van dag en nacht dat je in de ochtend wakker wordt. s'middags vier uur is .... zes uur toch. en uitkijken met iedereen een hand te geven.. Doeg werkse en plezierse

Frank

veel gezellige tijden met de zweed he ^^
:p

brenda

lekker zweten met de zweedse?????

Henny

Wat een schrijftallent! Daar moet je iets mee doen.

andere frank

ziet er chill uit, pas op dat je jair niet steeds kwijtraakt

Arjen

Hé neef, Ik lees dat jij je uitstekend vermaakt. Gelukkig kom daar niet droog te stan en heb je gelegenheid genoeg voor een drankje. Geniet er van en pas goed op jezelf. Groeten uit Heerenveen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active